3+1 tipp, hogy ne égj ki a Home Office során
Világszerte emberek milliói kerültek olyan helyzetbe, hogy nem a megszokott asztaluknál, a munkahelyükön végzik a – továbbra is szükséges – munkájukat, hanem a kanapéról, vagy az ebédlőasztal mellől.
Bár sokan (sajnos) még mindig az eredményesség és hatékonyság miatt aggódnak, azonban itt az idő gondolatot váltani – hosszabb távú kockázat, hogy a munkatársaink otthon kiégnek.
A kockázat valós. A munka és nem-munka közötti éles, akár földrajzi vonal egyre halványodik és egyre nehezebb megtartani az egészséges egyensúlyt a kettő között. Ahhoz, hogy a munkatársaink úgy érezzék, megfelelően érzékeltetik a lojalitásukat, elkötelezettségüket és eredményességüket, egyre többet dolgoznak, és egyre nagyobb óraszámban. A délutánokból esték lesznek, a hétköznapokból pedig hétvégék.
Rengeteg kutatásból kiderül, milyen fontos fenntartani a munka és magánélet összhangját és egyensúlyát. Hogyan lehetséges mégis, hogy a munkavállalók el tudják választani egymástól a munkával és a nem-munkával töltött idejüket, létüket, tekintettel a jelenlegi különleges körülményekre? Hogyan hagyják az ajtón kívül a munkájukat, mikor el sem hagyják az otthonukat? Hogyan segíthet egymásnak kolléga, vezető és beosztott?
Íme a javaslataink, hogy elkerüld a kiégést:
1. Különítsd el a munkahelyed otthon is
Bár az elején hálás leszel, hogy nem kell buszra szállnod, vagy besétálnod a munkahelyedre, vagy hogy akár pizsamában is dolgozhatsz egész nap – de pont ezek a dolgok választják el gyakran fizikailag a munkában töltött időt a magánélettől. Öltözz fel minden nap, kényelmes ruha is lehet, de készülődj a munkára így is, ez a lényeg. Mielőtt leülsz reggel dolgozni, tégy pár perces sétát a ház körül egyedül.
2. Gondolkodj és működj munkaidőben
A munka időbeni behatárolása mind a „jól létedre”, mind az elkötelezettségedre is hat. Különösen igaz ez, ha gyerekekkel együtt vagy otthon (netalán tanítanod is kell őket).
A 8-tól ½ 5-ig munkaidőhöz ragaszkodni talán irrealisztikus. Meg kell találni mindenkinek, hogy neki mi működik jól. Tudatosnak kell lenni – és figyelmesnek a többiek működésére vonatkozóan. Akár Out of Office automatikus üzenetet is beállíthatsz bizonyos időszakokra a napjaidban. De ha ez extrémnek tűnik, akkor legalább értesíts minden veled együtt dolgozó munkatársat vagy külső partnert a beosztásodról, így tudják, mire számítsanak.
3. Fókuszálj a fontos feladatokra
Ez nem az az időszak, amikor mindenre egyaránt kell figyelni. A munkatársaknak tudniuk kell, melyik feladatba fektessék a legtöbb energiát. Bár sokan bizonyítani szeretnék, hogy mennyi mindennel tudnak „még otthonról is” foglalkozni, ez az időszak nem szabad, hogy erről szóljon.
Egész nap nem lehet dolgozni. A priorizálás lesz a kulcs ahhoz, hogy a vállalat vezetői és a benne dolgozó munkatársak is sikeresnek érezzék magukat.
Ezek a javaslatok segíthetnek definiálni az egyéni és közös igényeket, melyeket érdemes a munkatársakkal meg is beszélni és összecsiszolni.
+1 tippünk:
A munkatársaiddal ne csak munkamegbeszéléseket tartsatok virtuálisan, hanem legyenek olyan időpontok, amikor nem munkáról beszélgettek. Pl. ha az irodában közösen ebédeltetek, akkor iktassatok be közös virtuális ebédet, vagy ha reggel együtt ittátok meg a kávétokat a konyhában, s megbeszéltétek mit olvastatok, láttatok előző este, akkor tegyétek meg most is, csak virtuálisan.