7 dolog, amit ne tegyél a munkahelyen
Ha a megfelelő közeghez illően viselkedsz a munkahelyen, akkor nem lesz gondod, akár nyugdíjas korodig ott dolgozhatsz, ha a munkaminőséged is magas színvonalú. Szerencsés esetben a személyiséged hasonló az ottani légkörhöz, így elég csak magadat adnod és nem kell mindig arra figyelni, hogy moderáld magad. Viszont létezhetnek olyan szituációk, amikor kénytelen vagy kontrolálni magad, ha hosszú távon szeretnél maradni.
Hagyd a sűrű bocsánatkérést!
Az ember hibázik, így ezzel semmi gond nincs, viszont azt már nem igazán szereti a főnök, ha a felelősség felvállalása helyett magyarázkodás, még rosszabb esetben a más hibáztatása történik. Rövid távon is sokkal kifizetődőbb, ha gyorsan felteszed a kezed és elmondod miért vétettél.
Csapatban gondolkodj, ne magányos farkasként!
Egy munkahelyen nem egymástól teljesen elkülönülő alkalmazottak vannak, hanem egymással ezer szálon kapcsolódó, egymás munkájára épülő rendszer tagjaként dolgoznak a cég sikeréért. Nem igazán nézi egy vezető sem jó szemmel azokat, akik csak a saját feladataikkal törődnek, nem segítik ki társaikat és nem veszik ki részüket a kollektív teendőkből sem. Neked is hasznos lehet, ha például egyik koleganőd nem boldogul az excel táblázattal, és Te segítesz neki. Így hamarosan minden “rejtett” képességed köztudott lesz a főnök irodájában is, ami valljuk be nem rossz ómen.
Ne kérj folyton segítséget!
A feletteseidnek is megvan a saját feladatkörük, el vannak látva éppen elég teendővel, úgyhogy igyekezz elkerülni, hogy állandóan hozzájuk rohangálj a számodra megoldhatatlannak tűnő feladatokkal. Amennyiben tényleg nem sikerül valami, inkább a munkatársaktól kérj segítséget, persze őket sem azért vették fel, hogy a Te ügyeiddel foglalkozzanak, így velük is óvatosan bánj.
Ne becsüld alá főnököd képességeit!
Az alapvető tisztelet megadása nélkül ne is menj be dolgozni, hiszen ebben az esetben nem lesz hosszú távú és gyümölcsöző a kapcsolat. A régebb óta egy munkahelyen dolgozók gyakran esnek abba a hibába, hogy egyre többet és többet engednek meg maguknak és azt gondolják, hogy a főnök nem veszi észre ezeket a lazaságokat. Tévednek, Te ne kövesd el ugyanazt a hibát, mert biztos lehetsz benne, hogy a feletteseid tudják mire kell odafigyelniük és nem fogod megúszni az apróbb fegyelmezetlenségeket sem.
Ne panaszkodj!
Sokan hajlamosak azt hinni, hogy az ő bajuk a legnagyobb probléma és senkinek még csak hasonló jelentőségű sincs. Hidd el, mindenkinek megvannak a saját gondjai és nem igazán van idejük, kedvük a tieddel foglalkozni. Az sem vet túl jó fényt rád, ha állandóan csak negatív megnyilatkozásokkal veteted észre magad és a hangulat folyamatos rontását írják a számládra.
Csináld végig, amibe belevágtál!
A főnökök szeretik, ha az alkalmazottak kreatívak és meg is valósítják ötleteiket, viszont nem nézik jó szemmel, ha valaki kitalál valamit, elkezdi kivitelezni, de ahelyett, hogy befejezi azt máris egy új ötlettel áll elő. A kitartás az az erény, amellyel hamar be tudod lopni magad a felettesed szívébe.
Ne légy forrófejű!
Az ideges állapotban meghozott döntések a legkevesebb esetben szülnek jó megoldásokat, így bármennyire is nehéz, célszerű lehiggadni és többször átgondolni mielőtt a végleges válasz megszületik. Nem tanácsos az sem, ha túlságosan madárlelkű az ember a munkahelyen, ha könnyen megadja magát az esetleges kollegiális támadásoknak, ne adj isten a főnök túlzott kritikái is túlságosan megviselik.
Ugye nem is olyan nehéz elkerülni a munkahelyen a konfliktosos helyzeteket..?