9 tipp, a munkahelyi hatékonysághoz
Megtörtént már Veled, hogy egy napod csak úgy elillant? Amikor ránéztél az órádra, 16:30-at mutat, és azt kívántad, bárcsak 36 órából állna egy nap, mert annyi még a dolgod?
Összegyűjtöttünk Neked néhány tippet, melyek segítségével időt takaríthatsz meg magadnak! Amennyiben megfogadod ezeket a tanácsokat, nem fogod a napodat azzal az érzéssel zárni, hogy szükséged lenne még néhány órára a dolgaid befejezéséhez.
1. Használd tudatosan a közösségi médiát!
A közösségi médián szörföléssel töltött idő nagyon hamar összeadódhat a nap folyamán. Csak görgetsz, görgetsz és görgetsz, és egycsak
azon kaphatod magad, hogy már 30-40 perc el is ment a napodból. Amennyiben igényed van erre a fajta tevékenységre, érdemes lehet átütemezned azt a nap végére.
2. Készíts ToDo listát!
Ne hagyatkozz csak a memóriádra! Írj magadnak listát a napi teendőiddel: ez legyen mindig szem előtt, hogy lásd mit csináltál már meg aznap, és mi van még hátra.
3. Tervezz előre!
Az ember napjaiba mindig becsúszhatnak ad-hoc teendők, azonban a magas prioritású feladatok elvégzésének ütemezését tudatosan tervezd meg előre. Érdemes lehet akár heti, akár havi listát is készíteni, hogy semmi fontos ne maradjon elintézetlenül.
4. Ne halogass!
Ne halogasd a teendőidet egyik napról a másikra! Végezd el ezeket még aznap, amikorra betervezted, és meglátod, sokkal jobban fogod érezni magad, hogy végre kipipálhatod a listádról!
5. Gondold végig tudatosan a napodat!
Ne vállad túl magad, mert nem fogsz tudni mindent megcsinálni és az elvégzetlen feladatok elkezdhetnek majd felgyűlni. Becsüld meg, egy-egy teendő elvégzése mennyi időbe telhet, és oszd el ezeket több napra, ha azt látod, hogy nagyon feszes a napirended.
6. Dolgozz fókuszáltan!
Próbálj meg egyszerre egy feladatra koncentrálni, és ne hagyd magad kizökkenteni abból. Ha egyszerre több dologba is belefogsz párhuzamosan, lehet egyiknek sem érsz sikeresen a végére.
7. Értelmezd a beérkező információkat, és merj segítséget kérni!
Amennyiben elakadtál egy feladattal, hamarabb juthatsz megoldásra, ha esetleg újra átolvasod és értelmezed még egyszer a kapcsolódó információkat (releváns e-mailek, korábbi jegyzeteid). Ne félj segítséget kérni a kollégáidtól sem, ha nem találod meg egyedül a megoldáshoz vezető utat!
8. Figyelj a rendre!
Tarts rendet a munkakörnyezetedben, így egy-egy dolog megtalálása nem fog tőled annyi időt elvenni a napodból, és még jobban is fogod érezni magad a rendezett, harmonikus környezetben.
9. Priorizálj!
Ütemezd teendőidet azok prioritása szerint! Amennyiben egy olyan feladat megoldásának állsz neki, ami nem tartozik a legfontosabbak közé, a nap végén ráeszmélhetsz, hogy a fontos és magas prioritású dolgokkal nem is foglalkoztál érdemben.
„Ahelyett, hogy előre aggódnánk, mi lenne, ha inkább előre gondolkoznánk és terveznénk?"
Winston Churchill