Hogyan írjunk ütős álláshirdetési szöveget? Employer branding #2
Kíváncsi vagy, hogyan írhatsz olyan álláshirdetési szövegeket, amelyek mágnesként vonzzák a top embereket, ugyanakkor távol tarják a haszonlesőket? A szuper-hatékony, megbízható és készségesen együttműködő munkatársak ott van kint a nagyvilágban, csak nem tudnak a cégedről. Most megmutatjuk, hogyan hívd fel a figyelmüket…
Employer branding már az alapoknál
Ha egy cég szeretne betölteni egy új vagy megüresedett pozíciót, akkor mit csinál?
Két lehetősége van:
- Munkaerőközvetítő cégtől kér segítséget
- Maga veszi készbe a dolgot és kiír egy pályázatot
Akármelyik úton indul el az ember, egy ponton készülni fog valami, amit a jelentkezők el fognak olvasni, amiből értesülnek a munkalehetőségről. Ez az álláshirdetés. Az igazán profik nem szokványos álláshirdetési szöveget írnak. Jól tudják, nem mindegy, hogy kijelentkezik majd az állásra. A legalkalmasabb, legminőségibb embereket akarják megtalálni minél kevesebb idő alatt. A kiválasztás a hatékonyságát óriási mértékben lehet növelni egy profin megírt álláshirdetési szöveggel!
A profi álláshirdetés előnyei:
- Minőségi munkaerő
- Hatékonyabb kiválasztás
- Költséghatékonyság
Álláshirdetés = reklám
Ne feledjük, az employer branding egész témaköre arra épül, hogy a jó embereket MEG KELL szerezni, ahelyett, hogy várnák, hogy betoppanjanak az ajtón. Sokkal könnyebb megérteni a témát, ha úgy tekintünk az álláshirdetésekre, mint a reklámokra. Bármelyik cég, aki reklámozásra költ, azt akarja, hogy az vásárlókat hozzon. Mi másért akarnánk akár egy fillért is költeni álláshirdetések készítésére, népszerűsítésre, ha nem azért, hogy végül olyan dolgozókra leljünk, akik elvégzik a munkát és nagyszerű csapattagok lesznek?
Azon a piacon, ahol nagy kereslet, de kicsi a kínálat, reklámozni kell! És a munkaerőpiac elsődleges reklámjai az álláshirdetések!
Hogyan készülnek a profi álláshirdetések
Az alábbiakból minél többet alkalmazol az álláshirdetéseid elkészítésekor, annál valószínűbb, hogy a legjobb embereket fogod bevonzani.
- Ütős címsor. Az alkalmas emberekre sokan vadásznak, ezért mindössze néhány másodperced van, hogy felhívd a figyelmét, hogy az óriási kínálat közül pont a tieddel foglalkozzon egy kicsit. Egy hatásos címsornak mindössze ennyi a funkciója: elérni, hogy a Te álláshirdetésedre kattintson, azt kezdje el olvasni. Pl.: „Rendszergazdát keresünk! Nemcsak a fizetés miatt fogsz velünk dolgozni…”
- Célközönség. Kinek szól a hirdetés? Milyen embereket szeretnél az ajtóban látni? Hát, akkor nekik írj! Ez a legfontosabb pont. Vedd alapul a legjobb dolgozódat. Nézd meg, hogy miért szeretsz vele együtt dolgozni, milyen személyisége van, mik az erősségei. Ha még több ilyet szeretnél, akkor a bevezetőben írj róluk! „Olyan rendszergazdát keresünk, aki…” és jöhetnek a kívánatos tulajdonságok.
- Mi a feladat / Miért fontos az a munkakör. Itt nem igazán arról van szó, hogy mit kell csinálni. A jó emberek jelentőségteljes munkát szeretnek végezni. Ezért a hangsúly itt sokkal inkább azon van, hogy miért fontos, miért szükséges annak a munkának a végzése. Minek a megvalósítására keresel embert? Ez hogyan tesz hozzá a cég működésének egészéhez?
- Ellenállhatatlan ajánlat. Mit ajánlasz, ami jobb, több, kecsegtetőbb, mint a konkurenciáé? Próbálj itt is kitűnni! Kerüld az olyan kifejezéseket, hogy „versenyképes fizetés, előrelépési lehetőség”. Ennek ma már nincs ereje. Ne csak a fizetésről írj, hanem azokról a bónuszokról, amelyeket pluszba nyújtani tudsz! Étkeztetés, utazástérítés, ingyenes képzések, világot láthat, stb.
- Cég filozófia / jövőkép. Érdemes a cégről is beszélni egy picit. De ne csak arról írj, mivel foglalkoztok, hanem inkább arról, hogy miért foglalkoztok azzal. A kiváló munkaerő hosszútávra tervez. Mi a vízió? Mi a cég küldetése? Mit akartok megvalósítani? Mik a hosszútávú elképzelések?
- Dolgozók véleménye. Az elégedett vásárló a legjobb reklám. Ha tényleg jó nálad dolgozni, akkor bizonyítsd! Derítsd ki, a dolgozóid miért szeretnek nálad dolgozni! Szerezz mosolygós fotókat róluk, és kérd a hozzájárulásokat ezek megjelentetésére! Nagyon hatékony!
- Elért eredmények. Van olyan eredmény, amire igazán büszke vagy, és csapattal közösen értétek el? Mesélj róla egy keveset + egy jó fotó (lehetőleg a csapatról), és máris kézzelfogható, hogy ti tényleg egy csapat vagytok!
- Társadalmi felelősség vállalás. Oké, beszéltünk a cég küldetéséről, jövőképéről, de van bármi egyéb, amivel közvetettebb módon járultok hozzá a társadalom jobbításához? Adományozás, jótékonysági események, véradás, faültetés, stb. Az emberek szívesen dolgoznak olyan helyen, amire büszkék lehetnek. Hadd szóljon!
- Kinek való / kinek nem. A álláshirdetés végén akár összefoglalhatod, hogy kiknek a jelentkezését várod, és kik azok, akik inkább ne fáradjanak. Egyrészt jól megszűröd a jelentkezőket, másrészt nagyon jól fest, hogy nálad nem dolgozhat akárki.
- Utasítás. Erre nem szoktak túl nagy figyelmet fordítani, pedig óriási jelentőségű. Minden értékesítési szöveg végén meg kell mondani, hogy mi a következő lépés. Mit kell tenni, ha valaki érdekel a munkalehetőség? Hogyan jelentkezhet? „A jelentkezéshez töltsd ki az alábbi mezőket / hívd ezt a számot / írj erre az e-mail címre”, stb.
+ 1 tanács: VIDEÓK! Minél személyesebb a céged, annál szívesebben csatlakoznak hozzád! Egy videó rólad vagy a HR-esről, ahogy 2-3 percben elmondja a lényeget, csodákra képes!
Érdemes ezeket a pontokat ebbe a sorrendben közölni, és minél többet tudsz használni, annál jobb a végeredmény!
Reméljük, hasznosnak találtad ezt a cikket!
Természetesen, ha nem akarsz a jó emberek begyűjtésével, kiválasztásával vesződni, akkor készséggel állunk rendelkezésedre!