A sikeres emberek 15 szokása
Igazán sikeres és boldog szeretnél lenni, de nem tudod, hogyan kezdd? Még mindig az egyik legjobb módszer, ha keresünk valakit, akinek szívesen járnánk a cipőjében, és megfigyeljük, mit csinál. Amennyiben hasonlóan cselekszünk, előbb-utóbb elérjük a kívánt állapotot. Logikus, nem igaz?
Az üzleti szférában kimagasló eredményeket elért emberekkel végzett felmérésekből kiderült, hogy az igazán sikeres emberek 15 közös jellemvonásban osztoznak. Összegyűjtöttük ezeket a jellemvonásokat, melyek a következők:
1. Percekben gondolkoznak.
1440 percből áll egy nap. Igyekezz minden egyes percet tudatosan beosztani!
2. Napi prioritásokat tűznek ki.
Tűzd ki az aznapi legfontosabb feladatodat és a reggeli órákban dolgozz rajta legalább 2 órát!
3. Nem használnak feladatlistákat.
Felejtsd el a szokásos napi tennivalók listáját! Helyette időzíts mindent a naptáradba! Okostelefonok korában ez nagyon egyszerű.
4. Nem halogatnak, hanem döntenek.
Igen vagy nem. A „majd holnap” nem működik. A jövőbeli éned nem megbízható. Mit tehetsz azért MOST, hogy a jövőbeni éned helyesen cselekedjen?
5. Hazaérnek vacsorára.
Mindig több tennivaló van, mint amennyi idő a rendelkezésünkre áll. Végezd el a napi legfontosabb feladataidat és élvezd a nap hátralévő részét bűntudatmentesen!
6. Jegyzetelnek.
Írj le mindent a jegyzetfüzetedben, amiről úgy érzed, hogy rajta van a figyelmed! Ne feledd, hogy a konkrét elvégzendő feladatok a naptárba mennek!
7. Naponta max. 3x ellenőrzik az e-mail fiókot.
Ne hagyd, hogy a bejövő levelek vagy a közösségi média feltartsanak a munkában! Jelölj ki időpontokat a különböző kommunikációk elolvasására, megválaszolására!
8. Bármi áron kerülik az értekezleteket.
Ne tarts állandóan gyűléseket! Ha muszáj, akkor legyen nagyon rövid, és állva tartsátok!
9. Kb. mindenre „nem”-et mondanak.
Minden „igen” igazából egy „nem” valami másra. Mondj „nem”-et minden olyan dologra, ami nem szerves része a céljaidnak!
10. Követik a 80/20-as szabályt.
Az eredmények 80%-át a tevékenységek 20%-a adja. Azonosítsd azt a bizonyos a 20% tevékenységet, és a többit pedig delegáld vagy vesd el!
11. Majdnem mindent kiszerveznek.
Tudd meg, mi az egyedi képességed, használd ki, és adj ki minden más feladatot a többieknek.
12. Munkasémák alapján dolgoznak.
Hogyan néz ki egy tipikus munkanapod? Készítsd el az ideális munkanapodat! Határozd meg, hogy mikor melyik területtel foglalkozol! Csoportosítsd a munkafeladatokat!
13. Valamihez csak egyszer nyúlnak hozzá.
Ha valamit kevesebb, mint 10 perc alatt meg lehet csinálni, akkor csináld meg azonnal!
14. Reggeli szertartásuk van.
Kelj fel korán és adj magadnak 60 perc testi-lelki egészséget! Finom, tápláló reggeli, torna, valamilyen inspiráló olvasmány, hanganyag.
15. Nem az idő, hanem az energia számít.
Szánj időt arra, hogy megőrizd a lendületet! Aludj eleget, legyen megfelelő étrended, sportolj rendszeresen! Tarts rövid szünetek munka közben!
Kövess minél többet a fentiek közül, és idővel Te is sikeres leszel! ;-)
Van bármilyen tapasztalatod a fentiekkel kapcsolatban? Esetleg van olyan, ami nálad bevált, de nem szerepel a listán? Írd meg hozzászólásban!
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox