Tanulás? Tapasztalás? Nehézkes vagy élvezhető?
...a kérdés, melyet már többetek feltett, s kapott: ”Te hogy élted meg a HomeOffice -t?”...Mi nem ezt kérdezzük most, hanem hogy számodra mi a tanulság az elmúlt 3 hónap időszakára vonatkozóan?
Bemutatjuk magunkat erről az oldalról is. Cikkünkben Kollégáink arról mesélnek hogy számukra mi volt a tanulságos ezen idő alatt, mi az amit folytatnak, mi az amit abba hagynak vagy fejlesztenek a jövőre nézve.
„ A munkanapom korábban kezdődött és később fejeződött be. Olyan tényezőkhöz alkalmazkodtunk a Kollégáimmal mint: gyermekek altatása, gyermekekkel online órák, házastárs munkaideje, internet kritikusabb időszakai stb., s ezek kapcsán olyan időszakokat kerestünk a virtuális megbeszélésekre, mellyel fenntartható volt az erre szánt időintervallum és környezet támogatottsága. A munkanap strukturálása kizárólag a saját felelősségem és feladatom volt. Nehézséget okozott a fizikai jelenlét hiánya. Míg az irodában átszaladok a Kollégáim irodájába, s pár perc alatt megbeszélünk kérdéseket, addig ebben a helyzetben a technikai eszközök segítségével tettem ezt, s több esetben nem tudtam azonnal tovább haladni az érintett témában, mert vártam a visszahívásra, válasz e-mailre. Én vallom a az interperszonális kapcsolatok fontosságát, s normál hétköznapokban ennek mentén működöm.„
Timi - HR vezető
„ Szerintem a munkád minősége nem a külsőségektől függ, hanem önmagadtól. Hogy mennyire akarod megoldani az adott problémát és mennyire tudsz túljutni a problémákon és megoldani azokat. Hogyan tudsz alkalmazkodni egy olyan körülményhez, amibe belekényszerültél és milyen gyorsan tudsz rá reagálni.
Önmagam szempontjából a legnagyobb tanulság az volt, hogy ilyen körülmények közt is tudtam alkalmazkodni és elfogadni ezt a helyzetet és helyt állni. Mivel nekem csak 2, 4 lábúhoz kellett alkalmazkodnom, így lényegesen egyszerűbb volt az élet home office-ban, viszont így is tartogatott meglepetéseket számomra. Nehezen viselték, hogy sokat dolgozom, de azt is, hogy sokat voltam otthon. (Most azt is, hogy alig vagyok otthon, de macskák, nincs mit tenni. Tulajdonképpen bundába bújt nők ők is. 😄)”
Saci – Projektvezető
„Nehézség volt, hogy nem tudtunk konzultálni személyesen a kollégákkal, ami irodai környezetben annyira természetes.”
Hédi – Személyzeti tanácsadó
„Sajnálatos, de törvényszerű módon jobban összemosódott a munka és magánélet határa, nálam leginkább a napközbeni családi teendők miatt – gyerek gondozása, házastárs munkarendje (csak munkaidőben elvégezhető feladatai miatt).”
Gina – Back Office vezető
"Számomra legértékesebb tapasztalat az volt, hogy a saját csapatomba vetett bizalom mélyült és erősödött. Ebből nagyon sokat tudok és fogok táplálkozni a jövőben! Soha ilyen mértékű fegyelmezettséget nem tapasztaltam, mint az elmúlt 3 hónap során. A meetingek percre pontosan kezdődnek, a megszólalásoknak fix sorrendje van, mindenki felkészülten érkezik. A meetingek mennyisége megszaporodott, viszont egyik meetingből a másikra ugrás csak pár pillanat és gombnyomás távolságra van, nem igényel fizikai elmozdulást. Az irodában számtalan interakció akasztja meg a fókuszt: bejövő ügyfél, csörgő telefonok, kollégák beszélgetései, folytonos apró egyeztetések… HO-ban mindenre meetinget kell kiírni, de akkor igyekszünk alaposan megtárgyalni a kérdéseket, hogy utána tudjunk haladni és ne kelljen újra call-t kiírni az adott kérdésben."
Mónika - Kirendeltség vezető
„Aktívabb volt a munkavégzés a személyes kapcsolatok hiánya miatt, ezzel ellentétben nagyon hiányzott a csapat, a közös ebédek és a jó hangulat."
Bogi – Személyzeti tanácsadó
„A HO időszak alatt azt biztosan megtanultam, hogy hogyan mendzseljem megfelelően az időmet és rendszerezzem a munkaügyi és magánéleti teendőimet, illetve hogyan zárjam ki a külvilágot és szegezzem koncentrációmat és összpontosítsak a munkára.”
Pati – Személyzeti tanácsadó
„Számomra a Home Office előnye, hogy az időnket mi oszthatjuk be, saját felelősség és feladatok megszervezése mellett. Én különösen kiemelném, hogy mivel toborzással foglalkozok, tudtunk akár munkaidő után is felhívni jelöltet, vagy profilt írni róla, ha neki abban az időben volt. Előny, hogy itthonról is elérhető a hálózat amiből tudunk dolgozni.”
Zsani – Projektkoordinátor
„Mivel a munkaidő megkezdéséhez nem kell a szokásos hétköznapi rutinomat elvégeznem (korai kelés, sminkelés, közlekedés) ezért több időm marad pihenni. Ennek eredményeként sokkal kipihentebbnek érzem magam és gyakran már 8:00 előtt előveszem a laptopom, mert frissebben kelek és hasznosnak érzem a reggelem. Megteremtettem a saját kis csendes, nyugodt irodámat. Amely persze egy asztal, egy ülőke, a laptopom és a cuki irodai kellékeim. Nem zavarja meg a munkámat, gondolatmenetemet a telefon csörgése, kaputelefon vagy egy ügyfél. Persze néha már hiányzik az ügyfelekkel való kontakt, de amikor zavartalanul szeretnék dolgozni, ez nagyon hasznos tud lenni!”
Frani – Toborzási munkatárs
„Nagyon hiányoztak a kollégák, és a velük való személyes kapcsolatok. Mivel kis közösség vagyunk, és családias légkörben dolgozunk, engem mindig töltenek a munkatársaim. Számomra sokkal hatékonyabb és gyorsabb egy személyes ötletelés, de úgy gondolom, ebből a helyzetből is kihoztuk a legtöbbet és a legjobbat.”
Évi – Marketing munkatárs
Neked mik a tapasztalataid? Mi volt az amit magaddal viszel az irodába is?
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox