9 tipp, a munkahelyi hatékonysághoz
Megtörtént már Veled, hogy egy napod csak úgy elillant? Amikor ránéztél az órádra, 16:30-at mutat, és azt kívántad, bárcsak 36 órából állna egy nap, mert annyi még a dolgod?
Összegyűjtöttünk Neked néhány tippet, melyek segítségével időt takaríthatsz meg magadnak! Amennyiben megfogadod ezeket a tanácsokat, nem fogod a napodat azzal az érzéssel zárni, hogy szükséged lenne még néhány órára a dolgaid befejezéséhez.
1. Használd tudatosan a közösségi médiát!
A közösségi médián szörföléssel töltött idő nagyon hamar összeadódhat a nap folyamán. Csak görgetsz, görgetsz és görgetsz, és egycsak
azon kaphatod magad, hogy már 30-40 perc el is ment a napodból. Amennyiben igényed van erre a fajta tevékenységre, érdemes lehet átütemezned azt a nap végére.
2. Készíts ToDo listát!
Ne hagyatkozz csak a memóriádra! Írj magadnak listát a napi teendőiddel: ez legyen mindig szem előtt, hogy lásd mit csináltál már meg aznap, és mi van még hátra.
3. Tervezz előre!
Az ember napjaiba mindig becsúszhatnak ad-hoc teendők, azonban a magas prioritású feladatok elvégzésének ütemezését tudatosan tervezd meg előre. Érdemes lehet akár heti, akár havi listát is készíteni, hogy semmi fontos ne maradjon elintézetlenül.
4. Ne halogass!
Ne halogasd a teendőidet egyik napról a másikra! Végezd el ezeket még aznap, amikorra betervezted, és meglátod, sokkal jobban fogod érezni magad, hogy végre kipipálhatod a listádról!
5. Gondold végig tudatosan a napodat!
Ne vállad túl magad, mert nem fogsz tudni mindent megcsinálni és az elvégzetlen feladatok elkezdhetnek majd felgyűlni. Becsüld meg, egy-egy teendő elvégzése mennyi időbe telhet, és oszd el ezeket több napra, ha azt látod, hogy nagyon feszes a napirended.
6. Dolgozz fókuszáltan!
Próbálj meg egyszerre egy feladatra koncentrálni, és ne hagyd magad kizökkenteni abból. Ha egyszerre több dologba is belefogsz párhuzamosan, lehet egyiknek sem érsz sikeresen a végére.
7. Értelmezd a beérkező információkat, és merj segítséget kérni!
Amennyiben elakadtál egy feladattal, hamarabb juthatsz megoldásra, ha esetleg újra átolvasod és értelmezed még egyszer a kapcsolódó információkat (releváns e-mailek, korábbi jegyzeteid). Ne félj segítséget kérni a kollégáidtól sem, ha nem találod meg egyedül a megoldáshoz vezető utat!
8. Figyelj a rendre!
Tarts rendet a munkakörnyezetedben, így egy-egy dolog megtalálása nem fog tőled annyi időt elvenni a napodból, és még jobban is fogod érezni magad a rendezett, harmonikus környezetben.
9. Priorizálj!
Ütemezd teendőidet azok prioritása szerint! Amennyiben egy olyan feladat megoldásának állsz neki, ami nem tartozik a legfontosabbak közé, a nap végén ráeszmélhetsz, hogy a fontos és magas prioritású dolgokkal nem is foglalkoztál érdemben.
„Ahelyett, hogy előre aggódnánk, mi lenne, ha inkább előre gondolkoznánk és terveznénk?"
Winston Churchill
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox