A sikeres bolti eladók 5 titka
A kereskedelemben dolgozol? Bolti eladó vagy? Szeretsz emberekkel foglalkozni? Kíváncsi vagy, hogyan kereshetsz több pénzt? Olvass tovább!
Ha nem szereted, ne csináld
Egy személy általában, azért nem szereti, amit csinál, mert nem sikeres benne. Ha megtanulja, hogyan lehet sikeres, akkor könnyen megkedvelheti, mivel eredményeket fog elérni. Viszont…
Ha nem élvezed, nem szereted a munkád és próbáltad megkedvelni, de nem ment, akkor ne csináld!
Inkább keress olyan munkát, amiben jobbnak, magabiztosabbnak érzed magad, amit szívesen csinálsz vagy, ami jobban összehangban van a céljaiddal. Ellenkező esetben mindenki rosszul jár.
Kereskedelem = emberszeretet.
Az emberek imádnak vásárolni, és rendszerint azért vásárolnak (persze vannak kivételek), hogy megoldjanak valamilyen problémát. Kell egy alkalmi cipő, házfelújítás van, jön a baba, stb.
Mielőtt belevágsz a kereskedelembe, tudnod kell, hogy itt a középpontban a vásárlók és a vásárlói élmény van. Ha egy vásárló úgy érzi, hogy jó döntést hozott, akkor elégedett lesz és szívesebben jön újra hozzád vásárolni. Ha eléred, hogy elégedettek legyenek a vevőid, akkor nemcsak nagyon élvezni fogod a munkád, de sokkal nagyobb eséllyel tartod meg az állásod, fognak előléptetni. Arról nem is beszélve, ha jutalékos rendszerben vagy.
Mivel túlnyomó részt emberekkel fogsz foglalkozni, ezért alapkövetelmény, hogy szeresd, kedveld az embereket. Ha úgy érzed, hogy nem érdekelnek az emberek, csak felidegesítenek a kérdéseikkel, akkor zargatnak, amikor éppen nem jó, stb., akkor keress másik munkát, mert csak szenvedni fogsz.
A sikeres eladók 5 titka
Azonban, ha a kereskedelem a te felségterületed, imádsz emberekkel foglalkozni vagy csak egyszerűen szeretnéd jól csinálni, akkor ajánljuk figyelmedbe az alábbiakat:
- Köszönj előre! Az emberek utálják, amikor levegőnek nézik őket. Egy hangos köszönés a tisztelet és észrevétel jele. Amikor belép valaki az üzletbe, akkor fontos, hogy kedvesen, hangosan, mosolygósan, ELŐRE köszönj! Ezt nagyon szeretik, mivel bizalomgerjesztő.
- Segíts neki! Ne támadd le rögtön, hadd nézzen szét egy kicsit, és ami még fontosabb… SOHA ne kérdezd meg, hogy segíthetsz-e. Ennek semmi értelme. Persze, hogy segíthetsz, hiszen azért jött be a boltba, mert vásárlási szándéka van, ergo valamilyen probléma megoldásán töri a fejét. Inkább kérdezősködj! Ha cipőboltban vagy, akkor kérdezd meg: „alkalmi vagy szabadidő?”. Kicsivel később már tudni fogod, hogy túrázni akarnak a hétvégén. Te meg előjössz a legstrapabíróbb, legkényelmesebb túrabakanccsal, és azt mondod: „Ebben nem fogsz csalódni”. Ha valamit keres, akkor mutasd meg neki, hol találja, és ne mondd, hogy ott van valahol, az x. soron. Egyszerűen csak segíts neki, de tényleg! :)
- Légy érdeklődő! Az emberek imádják, ha valaki meghallgatja őket. A vásárlás olykor mellékes. Az emberek sokszor azért mennek vissza ugyanarra a helyre, mert egy jót beszélgettek korábban. Ne érdekes legyél, hanem érdeklődő! Kérdezz sokat! Nemcsak pontosan tudni fogod, mit ajánlj a vevőnek, de nagyban növeled az eladás esélyét.
- Kérd az üzletet! Ha már kibeszéltétek magatokat, megvan, mi a problémája és tudod, hogy mi az, ami megoldaná, akkor szólítsd fel a vásárlásra! „Ez a tökéletes választás. Szerintem ezt vedd meg! Kártya vagy készpénz?”
- Gratulálj a döntéshez! Még egy apró mozzanat a végére. Ha vásárolnak valamit, akkor értelemszerűen köszönd meg a vásárlást, de még fontosabb, hogy gratulálj a döntéséhez! Egyszerűen csak mondd: „Gratulálok a döntésedhez, meglátod nem fogsz csalódni!”. Ez nemcsak bizalomgerjesztő, de megerősíti az illetőt abban, hogy jó üzletet csinált, így nagyban növeli a vásárlói élményt.
Kövesd a fentieket, és nemcsak sok barátot szerezhetsz és fantasztikusan fogod érezni magad, de jó úton haladsz az előléptetés, a fizetésemelés, a plusz jutalékok felé! :)
Bolti eladó vagy, és kérdésed van?
Írd meg hozzászólásban!
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox