/ Employer branding

Hol található a legjobb munkerő? - Employer branding #4

Mindenki a legjobb embereket szeretné a cégébe, nem igaz? Hol vannak a legjobb emberek? Mit érdemes tudni róluk? Hogyan szerezd meg őket? Nézzük…

Hol vannak a legjobb emberek?

Ha már a reklámozás felségterületére lépünk - mivel az employer branding reklámtevékenység -, ezért legelső lépés, hogy megnevezzük a célközönséget, akiket később megcélzunk a kommunikációinkkal.

Mi jellemző a jó munkaerőre?

Szorgalmas, megbízható, tevékeny, elvégzi a rábízott feladatatok, és azt is kíváló minőnőségben, és mennyiségben. Mindezt az általunk elvégzett felmérés során 300 cég által adott válasz mutatja.

Hol találunk ilyen embereket? Senkit sem akarok megbántani, és tisztelet a kivételnek, de ilyen emberekből nagyon kevesen vannak a munkaügyi központokban. Ezeknek az embereknek, mivel az jellemező rájuk, ami, munkájuk van, és jelenleg is boldogulnak.

Ők nem egy munkahelyre vágynak.
Ők a legjobb munkahelyet keresik.

A legtöbbet belőlük más cégeknél találunk. Nagyon kevés olyan akad közölük, aki éppen most vált, és a meghirdetett álláslehetőségeket böngészi.

És ne is áltassunk senkit: A legjobb munkaerőt más cégektől tudjuk megszerezni.

Olyan cégektől, akiknek lankadt a figyelmük, és talán nem becsülik meg úgy a munkerőt, hogy annak esze ágába se jusson váltani.

Ez egy kemény világ, és nem csak a kereskedelemben van vérremenő konkurenciaharc a “piac birtoklásáért”. Sőt, a megfelelő munkaerőért talán még kiélezetebb a verseny.

Hogyan szerezd meg őket?

Természetesen nem feltétlen az a helyes, hogy a kiszemelt cégek munktársaival titokban találkozgatva kecsegtető ajánlatokkal csábítod el őket onnan, ahol éppen dolgoznak. Bár sajnos, nem sajnos, bevett szokás. Tehát még egy okkal több, hogy tényleg meg kell becsülni a dolgozókat.

Íme, egy működő módszer, hogyan szerezd meg a legjobb embereket:

  1. Hagyd a munkaügyi központokat / munkanélkülieket! Ahogy fentebb írtuk, a legjobb embereknek már munkájuk van, dolgoznak, és nem érnek rá.
  2. Mérd fel őket! Vedd fel a kapcsolatot és beszélgess olyan emberekkel, akik az iparágadban sikeresek, és más cégeknél vannak alkalmazásban!
    a. Tudd meg tőlük, hogy mi az, amit a legjobban szeretnek a jelenlegi munkahelyükben, pozíciójukban, juttatásaikban!
    b. Tudd meg tőlük azt is, hogy mi az, amivel nem elégedettek! Ha nagyon direkt akarsz lenni, akkor megkérdezheted, hogy mi az, ami miatt fontolóra venné, hogy munkahelyet váltson.
    c. Megkérdezheted, hogy mit csinál a szabad idejében, hol tölti azt. Így akkor tudni fogod, hogy hol lehet őket legjobban elérni, megszólítani. Beszélgess elég sok emberrel ahhoz, hogy legyen egy pontos képed arról, hogy mi a helyzet.
  3. Készítsd egy ütős ajánlatot! A kinyert adatok alapján készíts egy olyan állásajánlatot, ami kimondottan a fenti embereknek szól!
  4. Reklámozd gőzerővel! Az elkészült ajánlatot tedd közzé ott, ahol tudod, hogy a közönséged megfordul, ahol találkozni fog vele, és légy jelen folyamatosan!
  5. Érj el csodálatos sikert, és találd meg a legjobb embereket! ;)

Sok sikert!
Ha kérdésed van, akkor keress minket bizalommal!