/ Employer branding

Hol található a legjobb munkerő? - Employer branding #4

Mindenki a legjobb embereket szeretné a cégébe, nem igaz? Hol vannak a legjobb emberek? Mit érdemes tudni róluk? Hogyan szerezd meg őket? Nézzük…

Hol vannak a legjobb emberek?

Ha már a reklámozás felségterületére lépünk - mivel az employer branding reklámtevékenység -, ezért legelső lépés, hogy megnevezzük a célközönséget, akiket később megcélzunk a kommunikációinkkal.

Mi jellemző a jó munkaerőre?

Szorgalmas, megbízható, tevékeny, elvégzi a rábízott feladatatok, és azt is kíváló minőnőségben, és mennyiségben.

Hol találunk ilyen emberek? Senkit sem akarok megbántani, és tisztelet a kivételnek, de ilyen emberekből nagyon kevesen vannak a munkaügyi központokban. Ezeknek az embereknek, mivel az jellemező rájuk, ami, munkájuk van, és jelenleg is boldogulnak.

Ők nem egy munkahelyre vágynak.
Ők a legjobb munkahelyet keresik.

A legtöbbet belőlük más cégeknél találunk. Nagyon kevés olyan akad közözlük, aki éppen most vált, és a meghirdetett álláslehetőségeket böngészi.

És ne is áltassunk senkit: A legjobb munkaerőt más cégektől tudjuk megszerezni.

Olyan cégektől, akiknek lankadt a figyelmük, és talán nem becsülik meg úgy a munkerőt, hogy annak esze ágába se jusson váltani.

Ez egy kemény világ, és nem csak a kereskedelemben van vérremenő konkurenciaharc a “piac birtoklásáért”. Sőt, a megfelelő munkaerőért talán még kiélezetebb a verseny.

Hogyan szerezd meg őket?

Természetesen nem feltétlen az a helyes, hogy kiszemelt cégek munktársaival titokban találkozgatva kecsegtető ajánlatokkal csábítod el őket onnan, ahol éppen dolgoznak. Bár sajnos, nem sajnos bevett szokás - még egy okkal több, hogy tényleg meg kell becsülni a dolgozókat.

Íme, egy működő módszer, hogyan szerezd meg a legjobb embereket:

  1. Hagyd a munkaügyi központokat / munkanélküleket! Ahogy fentebb írtuk, a legjobb embereknek már munkájuk van, dolgoznak, és nem érnek rá.
  2. Mérd fel őket! Vedd fel a kapcsolatot és beszélgess olyan emberekkel, akik az iparágadban sikeresek, és más cégeknél vannak alkalmazásban!
    a. Tudd meg tőlük, hogy mi az, amit a legjobban szeretnek a jelenlegi munkahelyükben, pozíciójukban, juttatásaiban!
    b. Tudd meg tőlük azt is, hogy mi az, amivel nem elégedett! Ha nagyon direkt akarsz lenni, akkor megkérdezheted, hogy mi az, ami miatt fontolóra venné a munkahelyet váltson.
    c. Megkérdezheted, hogy mit csinál a szabad idejében, hol tölti azt. Így akkor tudni fogod, hogy hol lehet őket legjobban elérni, megszólítani. Beszélgess elég sok emberrel ahhoz, hogy legyen egy pontos képed arról, hogy mi a helyzet.
  3. Készítsd egy ütős ajánlatot! A kinyert adatok alapján készíts egy olyan állásajánlatot, ami kimondottan a fenti embereknek szól!
  4. Reklámozd gőzerővel! Az elkészült ajánlatot tedd közzé ott, ahol tudod, hogy a közönséged megfordul, ahol találkozni fog vele, és légy jelen folyamatosan!
  5. Érj el csodálatos sikert, és találd meg a legjobb embereket! ;)

Sok sikert!
Ha kérdésed van, akkor keress minket bizalommal!