/ Employer branding

Kreatív álláshirdetési módszerek - Employer branding #3

A jó munkaerő egyre nagyobb hiánycikk, ezért egyre élesebb a verseny a munkaerőpiacon. Megoldás: employer branding. Hogyan szerezd meg a legjobb embereket? Íme...

Mielőtt még belevágnál

Az employer bradning lényege, hogy reklámozzuk, hogy mennyire jó nálunk dolgozni. Eladjuk a munkahelyet, az adott pozíciót valakinek. Ezért a legfontosabb...

Tényleg jó nálad dolgozni?

Ha tulajdonos vagy, akkor szívesen dolgoznál a saját cégednél alkalmazásban, azokkal a feltételekkel, mint mindenki más? Ha HR-es vagy, akkor jó szívvel rá tudnád írni egy plakátra, hogy “Dolgozz nálunk, mert nagyon szuper itt!”? Ha körbe mennél, és megkérdeznéd a munkatársakat, hogy jól érzik-e magukat nálad, akkor vajon, milyen válaszokat kapnál?

Ahol alulfizetett, boldogtalan a munkatársak vannak; ahol nem érzik jól magukat, sok a vita, a konfliktus, ott nem employer brandingre van szükség. Szóval...

Ne reklámozz olyat, ami nem igaz!

Egy csomó kellemetlenséggel jár, hiszen úgyis kiderül.
Ráadásul egy rakás erőfeszítés az egész.

Kreatív employer branding

A “feladunk-egy-álláshirdetést-és-majd-jelentkeznek” módszer már nem igazán hatékony. Íme, néhány módszer, amit talán még nem próbáltál:

  1. Facebook csoportok. Ha keresed a megfelelő embert, akkor érdemes olyan körökben mozognod, ahol megtalálhatók. A facebook csoportok nagyon értékesek, mivel a tagok érdeklődési kör szerint csatlakoznak és nagyon aktívak. Programozót keresel? Keress és csatlakozz programozós csoportokhoz. Senki nem fog haragudni, ha van egy jó munkád a programozók számára.
  2. Facebook hirdetések. Az emberek szabadidejük nagyrészét (sajnos vagy nem sajnos) a közösségi médiában töltik. Még mindig a Facebook a legnépszerűbb (bár Y generáció esetében más médiumokat is számításba kell venni). A Facebook hridetéskzeleőben demográfiai adatok és érdeklődési kör szerint elég célzottan lehet megszólítani az embereket.
  3. Youtube hirdetések. A legnagyobb videómegosztó oldal, ahol órákat töltenek az emberek. Egy nívós, sokat mondó videóhirdetés többet mondd bármilyen hagyományos álláshirdetésnél. Ráadásul - ha tudod, miféle videókat kedvelnek leginkább, akkor - a demográfiai, helyszín és érdeklődési kör mellett a legnézetebb videókra is rá tudsz hirdetni, így potenciális emberek ezreit elérve.
  4. Elégedett ügyfelek. Valaki épp most mondta el, hogy mennyire elégedett a szolgáltatással, amit kapott? Épp arról beszél, hogy mennyire egyetért a cég filozófiájával? A használt módszerekkel? Hasonló az érdeklődési köre, mint a cég tevékenysége? Nem lehet, hogy épp a jövőbeni munkatársaddal beszélsz?
  5. Munkatársi ajánlások. Kérj segítséget a munkatársaidtól! Még mindig ez a lehető leghatékonyabb, leglustább módszer egy pozíció betöltésére. Ha tényleg jó nálad dolgozni, akkor nagyon szívesen szól a barátainak, és biztosan nem akar olyan embert ajánlani, aki miatt csak bajba, kellemetlen helyzetbe keveredhetne.

A jövőben igyekszünk részletesebben kifejteni az egyes módszereket!
Te használsz olyan módszert, ami nem említettünk, de neked jól bevált?
Oszd meg hozzászólásban!