Kreatív álláshirdetési módszerek - Employer branding #3
A jó munkaerő egyre nagyobb hiánycikk, ezért egyre élesebb a verseny a munkaerőpiacon. Megoldás: employer branding. Hogyan szerezd meg a legjobb embereket? Íme...
Mielőtt még belevágnál
Az employer bradning lényege, hogy reklámozzuk, hogy mennyire jó nálunk dolgozni. Eladjuk a munkahelyet, az adott pozíciót valakinek. Ezért a legfontosabb...
Tényleg jó nálad dolgozni?
Ha tulajdonos vagy, akkor szívesen dolgoznál a saját cégednél alkalmazásban, azokkal a feltételekkel, mint mindenki más? Ha HR-es vagy, akkor jó szívvel rá tudnád írni egy plakátra, hogy “Dolgozz nálunk, mert nagyon szuper itt!”? Ha körbe mennél, és megkérdeznéd a munkatársakat, hogy jól érzik-e magukat nálad, akkor vajon, milyen válaszokat kapnál?
Ahol alulfizetett, boldogtalan a munkatársak vannak; ahol nem érzik jól magukat, sok a vita, a konfliktus, ott nem employer brandingre van szükség. Szóval...
Ne reklámozz olyat, ami nem igaz!
Egy csomó kellemetlenséggel jár, hiszen úgyis kiderül.
Ráadásul egy rakás erőfeszítés az egész.
Kreatív employer branding
A “feladunk-egy-álláshirdetést-és-majd-jelentkeznek” módszer már nem igazán hatékony. Íme, néhány módszer, amit talán még nem próbáltál:
- Facebook csoportok. Ha keresed a megfelelő embert, akkor érdemes olyan körökben mozognod, ahol megtalálhatók. A facebook csoportok nagyon értékesek, mivel a tagok érdeklődési kör szerint csatlakoznak és nagyon aktívak. Programozót keresel? Keress és csatlakozz programozós csoportokhoz. Senki nem fog haragudni, ha van egy jó munkád a programozók számára.
- Facebook hirdetések. Az emberek szabadidejük nagyrészét (sajnos vagy nem sajnos) a közösségi médiában töltik. Még mindig a Facebook a legnépszerűbb (bár Y generáció esetében más médiumokat is számításba kell venni). A Facebook hridetéskzeleőben demográfiai adatok és érdeklődési kör szerint elég célzottan lehet megszólítani az embereket.
- Youtube hirdetések. A legnagyobb videómegosztó oldal, ahol órákat töltenek az emberek. Egy nívós, sokat mondó videóhirdetés többet mondd bármilyen hagyományos álláshirdetésnél. Ráadásul - ha tudod, miféle videókat kedvelnek leginkább, akkor - a demográfiai, helyszín és érdeklődési kör mellett a legnézetebb videókra is rá tudsz hirdetni, így potenciális emberek ezreit elérve.
- Elégedett ügyfelek. Valaki épp most mondta el, hogy mennyire elégedett a szolgáltatással, amit kapott? Épp arról beszél, hogy mennyire egyetért a cég filozófiájával? A használt módszerekkel? Hasonló az érdeklődési köre, mint a cég tevékenysége? Nem lehet, hogy épp a jövőbeni munkatársaddal beszélsz?
- Munkatársi ajánlások. Kérj segítséget a munkatársaidtól! Még mindig ez a lehető leghatékonyabb, leglustább módszer egy pozíció betöltésére. Ha tényleg jó nálad dolgozni, akkor nagyon szívesen szól a barátainak, és biztosan nem akar olyan embert ajánlani, aki miatt csak bajba, kellemetlen helyzetbe keveredhetne.
A jövőben igyekszünk részletesebben kifejteni az egyes módszereket!
Te használsz olyan módszert, ami nem említettünk, de neked jól bevált?
Oszd meg hozzászólásban!
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox