5 tipp, hogy sikeres légy az első 90 napban
Az első 90 nap egy új munkahelyen, vagy egy új munkakörben a jelenlegi cégednél, akár rémisztő is lehet, ha nem kapsz megfelelő iránymutatásokat. Elveszhetsz a sok új információ között, amik a munkakörödhöz tartoznak formálisan és informálisan egyaránt. Mi a feladat? Milyen sorrendben sajátísd el az új ismereteket? Hol van a mosdó? Melyik pohár és tányér kié? Hol lehet kávét, teát, vizet, ebédet szerezni? Hogy működik a fénymásoló? Kitől lehet segítséget kérni? És egyáltalán, milyen elvárásoknak kell megfelelni?
Olvass tovább és adunk néhány tippet és ötletet, hogy mit is tudsz tenni, hogy ne legyen az első 90 nap egy folyamatos küzdelem, és a víz felett maradj!
1. Egyeztess a közvetlen vezetőddel!
Mindenképp tekintsétek át, hogy mi az, amit elvár Tőled a vezető a következő 90 napban. Érdemes egyeztetni és le is írni, hogy mikor milyen feladatokkal kell kész lenned, mi az, amit meg kell tanulnod. Nézzétek át lépésenként a betanulásod folyamatát és határozzátok meg az egymást követő lépéseket. Abban is állapodjatok meg, hogy mik azok a területek, kompetenciák, ahol fejlődnöd kell. Ez a lépés mindenképp nyitottságot kíván Tőled is, s elfogadást, hogy adott esetben nem tudsz mindent.
2. Határozd meg a prioritásokat!
Egy új feladatkörbe való betanulás mindig kihívásokkal jár, és akár sokkal több plusz időbe ahhoz képest, mint amikor már rutinosan végezzük a munkánkat.
Mindenképp érdemes végig gondolni, hogy mi az, ami elsőbbséget élvez az adott pillanatban. A prioritások felállítása azt jelenti, hogy mindig azt a feladatot végzed el, ami éppen a legfontosabb. S ez nem mindig a legsürgősebb lesz. Amikor valaki mindig csak a sürgős feladatokkal foglalkozik, akkor ott állandó tűzoltás van, s ebben nagyon hamar ki lehet égni. Határozd meg tehát azt, hogy mi az, ami fontos az első 90 napban, s ennek megfelelően delegáld az idődet az egyes feladatokra.
3. Tervezz!
Tervezd meg azokat a lépéseket, akciókat, amiket meg kell tenned annak érdekében, hogy elérd az első 90 nap kitűzött céljait. Mik azok a mérföldkövek, apróbb célok, amiket a feladatok teljesítésén keresztül elérsz? Milyen új tudásra van szükséged? Miben akarsz fejlődni? Milyen hozzáadott értéket jelent az általad teljesített feladat a csapatod tevékenysége szempontjából, amiben dolgozol? Mi az az eredmény, amit el akarsz érni? A határidőket se felejtsd el, építsd be ezt is a tervedbe a feladatok mellé.
4. Kapcsolódj és fejlődj!
Építs gyümölcsöző kapcsolatokat a munkahelyeden, és természetesen abban a szakmai közösségben is, aminek Te is a tagja vagy. Ismerd meg a munkatársakat, s tudd meg, hogy hogyan tudod őket támogatni a munkában és ők miben tudnak Neked segíteni. Légy nyitott a visszajelzésekre és az információkra.
A szakmai berkeken belül pedig térképezd fel a szakmai közösségeket, Facebook és LinkedIn csoportokat, amikhez csatlakozva naprakész lehetsz. Olvass szakmai blogokat, kövess szakértőket.
Mindezek alapján pedig tudsz készíteni egy szakmai és személyes fejlődési tervet, ami hozzásegít Téged ahhoz, hogy sikeres legyen az első 90 napod.
5. Találd meg a ritmust!
Az első 30 napot használd fel arra, hogy kialakítod a saját ritmusodat. Mindez a munkavégzésre is igaz és az otthoni teendőidre is, amik segítik, hogy a munkában jelen tudj lenni. A következő, amire érdemes figyelned, hogy milyen a csapat és a cég ritmusa, és hogyan tudsz ebbe bekapcsolódni.
Amikor egy új céghez kerülsz, vagy egy új munkakörbe, akkor érdemes megkérdezni, hogy milyen támogatást tudnak nyújtani Számodra a betanulás során. Lesz-e mentorod? Ha vezetőként lépsz be, vagy vezetői munkakörbe neveznek ki, akkor érdemes egy coach segítségét is igénybe venni, aki végig kísér az első időszakban. Itt kaphatsz egy kis ízelítőt ebben a témakörben: https://www.coachx.hu/coaching
Itt találsz egy szuper kis letölthető anyagot, melyben megtervezheted az első 90 napod!
Subscribe to Intelligens HR megoldások
Get the latest posts delivered right to your inbox