/ Motiváció

Hogyan motiváld saját magad 5 lépésben

Itt vannak ezek a nehéz feladatok, amiket jó lenne letudni, de nincs lelki erőnk megcsinálni. Jó lenne egy kis plusz lendületet szeretni. De hogyan?

Hogyan vegyük rá magunkat a munkára

Néha olyan nehéznek tűnik, hogy elvégezzünk egy feladatot.
Talán túl nagy falat, nagyon nehéz, hosszadalmas vagy olyan tevékenységet ölel fel, amit nem szeretünk.

De tudjuk, hogy mindenképp meg kell csinálni, és minél tovább húzzuk, halogatjuk, annál nehezebb lesz neki állni, és megcsinálni.

Ilyenkor jó lenne egy kis lendületet szerezni, hogy akcióba lendülhessünk, hogy aztán nekidurálva feladatnak sikeresen vegyük az akadályokat, és időben kész legyünk. Aztán jöhet mindaz, amit “legálisan” kiérdemeltünk ;)

Hogyan szerezzünk lendületet?

Íme, néhány egyszerű módszer, amivel könnyen motiválhatod magad:

1. Miért csinálod, amit csinálsz?

Szóval itt ez a feladat, amit szeretnél letudni, de nem megy.

Ilyenkor tedd fel magadnak a kérdést:

“Miért is kell ezt a feladatot megcsinálni?”

Emlékeztesd magad, hogy miért is szeretnéd ezt a feladatot megcsinálni, és milyen előnyei vannak, ha sikerül. Mondd ki hangosan vagy akár írd le!

Pl.: “Ha elmegyek futni, mert akkor fittebb, egészségesebb leszek” vagy “Ha letudom ezt időben, akkor hamarabb haza tudok menni, és foglalkozni azzal, hogy …”

2. Bontsd kisebb részekre!

Lehet, a napi 8-10 óra munka túlságosan nehéznek vagy fenyegetőnek tűnik, de szintén jó módszer kisebb adagokban elfogyasztani az elefántot.

Készíts listát a napi teendőkről!

Ahelyett, hogy “egész délelőtt dolgoznom kell”, sokkal jobb, hogy “megírom ezt a jelentést 1 óra alatt, aztán felhívom xy ügyfelet, majd elkészítem a prezentációt. 11-kor meeting, aztán már ebédidő”.

Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor végezz el néhány egyszerűbb feladatot, hogy elég lendülethez juss a nehezebb falatok legyűréséhez.

Ha pedig úgy találod, hogy egy feladat önmagában nagyfalat, akkor szedd kisebb részekre. Ott a prezentáció, amit ma délelőtt be kell fejezni... Jó, nézzük, milyen részekből áll... Kell hozzá szakmai anyagot gyűjeni, aztán el kell készíteni az előadás vázát, aztán a képi elemeket... Látod? Már is van egy újabb listád, amin apránként lehet haladni!

3. Tedd szórakoztatóvá!

A munka néha túlságosan komolyan van véve, pedig az élet részeként sokkal jobb, ha az is élvezhető. Keress módot arra, hogyan lehetne érdekessé vagy szórakoztatóvá tenni az adott feladatot!

Versenyezz a többi kollégával!

“Fogadjunk nem tudod jól megírni azt a levelet 15 perc alatt!”

Legyen valami tétje, és aztán indulhat a játék!
Álltati szórakoztató tud lenne az egyébként értékes munkavégzés.

Mindenki nyer!

4. Legyen valami jutalom!

Akármilyen csekély eredményről van szó, járjon valami jutalom, ha valamit elvégeztél!

Legyen ez egy pici szünet, valami finom nasi vagy latte. Ha valami nagy dolog, akkor hívd meg a barátaidat a hétvégére, hogy megünnepeljétek. Vedd meg magadnak, amit régóta kinéztél, ilyesmi.

De csakis akkor, ha elérted, amit kitűztél!
Ingyen semmi sincs :)

5. Tarts rendszeresen szünetet!

A szüntelen munkavégzésben az ember szó szerint becsavarodik.
Nem attól lesz hatékony valaki, ha “egész nap dolgozik”, hanem attól, ha feladatokat fejez be. Ehhez pedig az kell, hogy időnként kinézzen a fejéből.

Tervezd úgy a napodat, hogy rendszeresen legyen közbeiktatva szünet!

Pl.: Óránként 5 perc szünet, hogy felfrissítsd, kinyújtóztasd magad. Vagy mondhatod azt is, hogy “Ok, ha 2-ig végzek ezzel, akkor tartok egy szünetet”.

Ha megvolt a szünet, akkor újra neki leselkedhetsz valami feladatnak.

Megjegyzés a szünetekhez:

Ha igazán hatékony akarsz lenni, akkor szünetben ne a telefonod babráld, hanem helyezd a figyelmed olyan tárgyakra, dolgokra, amelyek a megszokott távolságon kívül vannak. Nagyon jótékony, ha szünetben a személy elmegy sétálni egyet, közben nézelődik, és megfigyeli a távolban meghúzódó fákat, autókat, táblákat, ránéz nagy épületekre.

Ezek most a legfontosabb tanácsaink.
Van olyan módszer, ami neked bevált, és itt nem volt róla szó?
Írd meg kommentben!